Líheň 2019


Soutěž amatérských hudebníků Líheň vznikla v roce 2002 a v roce 2019 slaví PLNOLETOST!

Soutěž amatérských hudebníků Líheň vznikla v roce 2002 a v tomto roce oslaví své OSMNÁCTÉ NAROZENINY! Od počátku stoupá jak zájem hudebníků o účast v soutěži, tak zájem médií i veřejnosti, která v hojném počtu navštěvuje koncerty pořádané na podporu amatérských hudebníků konaných v klubech vždy ZDARMA.

Soutěž vznikla v roce 2002 částečně na přání hudebníků z ostravského regionu, částečně z důvodu velkého zájmu skupin o vystoupení na festivalu Inkubátor v Havířově, který (stejně jako soutěž) od počátku pořádá havířovská produkční společnost Viking agency s.r.o.. První ročník festivalu Inkubátor byl postaven na kapelách, které zde chtěly vystoupit. Zájem skupin však již na jeho druhém pokračování překonal možnosti pořadatelů (zejména časově nemohly všechny skupiny vystoupit) a tak bylo nutné zvolit systém, jak poctivě a regulérně vybrat, kdo se skutečně na Inkubátoru představí. Nejjednodušším řešením této situace se stal zrod soutěže Líheň. Její popularita již ve třetím roce existence předčila všechna očekávání a tak, když se přihlásilo přes 80 skupin, se z malého výběrového projektu stala regulérní soutěž, kterou od té doby napodobila řada jiných v celé ČR. Líheň svou ojedinělostí a oblibou nedlouho po startu zaujala i dlouhodobého partnera – pivovar Radegast, který se posléze stal Generálním partnerem a dal soutěži i nový název: Radegast Líheň. Slogan pivovaru: „Život je hořký, bohudík“ v mnohém odráží stav současné (nejen) rockové hudby v České republice – skupiny se snaží o postup, ale mnoho možností, jak se stát slavnými, bohužel nemají. I proto se záhy stal pivovar Radegast titulárním partnerem soutěže Radegast Líheň – soutěže amatérských hudebníků, kteří sice nesou známku „amatérské“, ale ve skutečnosti mají mnohdy více invence a nápadů, než současné „hvězdy“… Pivovar Radegast dal soutěži jméno na dlouhá léta a patří mu za to dík i poté, kdy se v roce 2017 přesunul z pozice generálního do pozice hlavního partnera. Pozice generálních partnerů obsadily i další známé značky jako Wayfarer (dnes rovněž hlavní partner), či Berentzen.

Do soutěže se v posledních letech tradičně hlásilo přes dvě stě skupin z České a Slovenské republiky, ale od roku 2013 výrazně i z Polska, či ze vzdálenějších až exotických zemí - např. Mali, Irán, Jižní Korea, či Kolumbie. V roce 2013 také poprvé vyhrála zahraniční kapela - Behavior z Polska - a úspěchy našich severních sousedů dokládá vítězství dalších jejich zástupců v následujících letech (2015 - Eleanor Gray, 2016 - Blant, 2018 - Hurrockaine). Od roku 2015 se také významně zvýšil zájem kapel, kterých se od té doby hlásí pravidelně na pět stovek ročně a v roce 2017 dokonce neuvěřitelných 948!!!

Pořadatelé z Viking agency se každoročně snaží o zajištění co nejatraktivnějších a hodnotnějších odměn. Od roku 2013 rovněž soutěž rozprostřeli do celého kraje (soutěž probíhala současně ve čtyřech klubech na Moravě celkem v 35-ti živých koncertních kolech!!!) a ti nejlepší jsou tradičně vybíráni odbornou porotou! Každoročně soutěž podporuje hudební Patron soutěže, ne jehož postu se už vystřídala taková jména jako Kamil Střihavka, Buty, Abraxas, či Insania, nicméně pořadatelé stále připravují nová překvapení. V roce 2018 například Velké finále poprvé po dlouhých letech uspořádali na open-air festivalu - konkrétně na Slezskoostravském Rockfestu, který se stal Patronem pro tento rok a stane se jím i v roce 2019. I na tento rok připravili pořadatelé řadu překvapení - sledujte stránky soutěže Líheň!!!

© 2019 copyright Líheň, všechna práva vyhrazena, grafický design Grafické studio ABRUPTA, redakční systém CMS Agilis